Мы вконтакте | |
|
Головна » 2011 » Грудень » 10 » У заокеанському місті-побратимі є чому повчитися. Американське суспільство очима полтавських педагогів
23:05 У заокеанському місті-побратимі є чому повчитися. Американське суспільство очима полтавських педагогів |
Ось уже 12 років Конгрес США фінансує програму стажування українців «Відкритий світ», що має на меті зміцнення взаєморозуміння та співробітництва між нашими країнами. Зазвичай у ході конкурсу обирають п’ять «лідерів» – фахівців у тій чи іншій галузі. П’ять освітян із Полтави перемогли в черговому конкурсі. Із 14 по 22 жовтня вони стажувались у США. Переможцями конкурсу стали директор школи Романов Є. Л., вчитель німецької мови Вовченко О. М., вчитель англійської мови Мошенець О. Г.
Неабияке враження на полтавських освітян справила й система освіти у США, передусім – фінансування навчальних закладів.
- Американці дуже відповідально ставляться до сплати податків, –ділиться Євген Романов. – Так само відповідально вони контролюють їхнє використання. У кінці року всі платники податків обов’язково отримують докладний звіт про отримані й використані владою кошти. Значна частина коштів осідає в місцевому бюджеті, дві третини податків (як федеральних, так і місцевих) спрямовують на освіту. Обираючи місце проживання, громадяни США передусім обирають не будинок, де житимуть, а школу, куди ходитимуть їхні діти. Навчання в школах округу безплатне, та якщо діти відвідують школу іншого округу, за навчання доведеться платити.
Саме тому, зазначають учасники стажування, американцям властиве почуття власної причетності до всього, що відбувається в громаді. Вони згадують, як їхні господарі, розповідаючи про будівництво шкільного басейну, наголошували: «Це за наші кошти зводять басейн».
Викладання в американських та українських школах теж суттєво різниться: у США всі предмети спрямовані на практичне застосування в житті. Є навіть окремі уроки, де дітей навчають вмикати пральну машину чи іншу побутову техніку, доглядати маленьких дітей тощо.
– Ми відвідали кілька дитсадків, шкіл (серед яких середня школа Ірондекуойта, яка визнана однією з кращих у США), а також коледжі, інститути й університети, – розповідає Олеся Вовченко. – В одній зі шкіл вразила велика кількість охоронців: за порядком у закладі слідкували шість кремезних чоловіків. Якщо учень на уроці виходить з класу, вони перевіряють, чи є в нього папірець певного кольору – дозвіл учителя, своєрідна перепустка до соціального педагога, лікаря чи в інших потребах. Учням категорично заборонено користуватися мобільними телефонами, охоронці можуть навіть відібрати телефон – щоб повернути лише після занять або віддати батькам.
Американський учитель – це передусім викладач певного предмету. Виховну роль у школі здійснюють соціальні педагоги. На відміну від своїх українських колег, завантажених написанням планів і звітів про роботу, американські соціальні педагоги багато часу приділяють індивідуальній роботі зі школярами, причому не нав’язують їм готових рішень, а орієнтують на прийняття самостійних. Наприклад, кожен учень мусить скласти свій розклад занять (діти самі обирають, які предмети і в якому обсязі їм вивчати). Також допомагають старшокласникам обрати майбутній фах та навчальний заклад.
– Загалом усі американці налаштовані на здоровий спосіб життя, на максимум зручностей у побуті, – підсумовує побачене Євген Романов. – Цьому підпорядковане все: меблі, предмети побуту, режим роботи установ, магазинів, діяльність органів влади.
|
Переглядів: 679 |
Додав: tatyana
| Рейтинг: 0.0/0 |
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
Личный кабинет |
Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!
|
Образование | |
|