Напрямки виховної роботи
Виховання – найбільш важлива і найбільш суперечлива сфера педагогічної діяльності на
сучасному етапі. Завданням виховання є створення необхідних умов, за яких може
розвинутися активний громадянин сучасного суспільства, що добре знає себе, вміє
правильно використовувати власний потенціал, здатний створити ситуацію успіху,
розробити й реалізувати власний життєвий проект.
У виховній роботі ми активно використовуємо інтерактивні технології.
Інтерактивна технологія має свої закономірності та особливості, а саме:
-
відбувається за умов постійної активної
взаємодії учнів і педагога
-
педагог-виступає в ролі організатора процесу
виховання, лідера групи
-
застосування методів, спільного вирішення
проблем шляхом моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор
Кредо
інтерактивного виховання
Те, що я чую, я забуваю.
Те, що я бачу й чую, я трохи пам’ятаю.
Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю
розуміти.
Коли чую, бачу, обговорюю й роблю – я набуваю
навичок. Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.
На сучасному етапі використання інтерактивних технологій у виховному
процесі сприяє формуванню освіченої, високоморальної духовно багатої людини з
широким кругозором, що здатна самореалізуватися в умовах складного і стрімкого
розвитку громадянського суспільства.
Дані технології розвивають критичне мислення учнів, їхню культуру полеміки
й самопрезинтації, здібності самостійного аналізу, виховують толерантне
ставлення до іншої думки, повагу до національних традицій.
Критичне мислення – один із
способів інтелектуальної діяльності людини. Критичне мислення включає:
-
готовність формувати власну, незалежну точку
зору та вміння виявити повагу до поглядів інших людей, брати на себе
відповідальність за свої дії
-
оцінювати нову інформацію
-
вміння просіювати інформацію
-
сприйняття ідей та аналіз і висновки з них
Людина, що мислить критично, менше піддається
впливові та має більш захищену систему поглядів.
Критично мислячій людині необхідні такі
дослідницькі навички: спостерігати, описувати, порівнювати, визначати,
асоціювати, узагальнювати, прогнозувати, застосовувати.
Для того, щоб учень міг скористатися своїми
можливостями критичного мислення, йому потрібно розвивати важливі якості:
готовність до планування, гнучкість, наполегливість, готовність виправляти свої
помилки, усвідомлення, пошук компромісних рішень.
|